Het thaisoppa

Ibland känner jag att det är okej att fuska lite inom matlagning, så länge resultatet blir gott som sören så får man ta genvägar ibland, detta receptet är fusk, men väldigt gott…20130130-193540.jpg
Vad gör jag när kelda gör jobbet? Jo jag står och stuvar i grönsaker och sådant gott ner i keldan så klart! Kelda har en väldigt välsmakanade thaisoppa som jag härom dagen använde som grund till en riktigt härlig liten soppa! Det är en så bra grund att du kan ha lite vad du vill och det smakar alltid gott.

I denna soppan har jag lagt i:

– Salladskål (Kinakål)
– Vitlök
– Röd chili
– Champinjoner
– Gul paprika
– Paprikapulver
– Chiliflakes

Svårare än så behöver du inte göra det, lägg i vad du tror blir gott! Stek ihop de ingredienser som behöver tillagas lite, häll på soppan, krydda. Detta är dagens tips

Kommentera

